/* niet zoeken door zoekengines gestopt*/ /**/ /**/ Andy-Inc: Cannondale F600

31 juli, 2006

Cannondale F600

Ik denk er al een paar jaar over om eens n deftige mountainbike te kopen, maar vermits ik daar in Belgie slechts occasioneel op zou rijden en bovendien nog ergens een koersfiets onder 't stof heb hangen is dat er nog nooit van gekomen. Hier in Amerika zijn er echter wel een aantal argumenten pro: ik wil geregeld aan sport doen, de natuur is hier schoon, collega Pascal die sinds 2 weken ook hier is, is een fervent mountainbiker en op zoek naar een nieuwe fiets en fietsen zijn hier helemaal niet zo duur als bij ons.... Maw t begon deftig te kriebelen om op z'n minst toch al eens in de winkel te gaan kijken naar de verschillende modellekes en prijscategorieen. In de eerste winkel was't al meteen bingo: opruiming, de modellekes van 2007 komen eraan dus die van 2006 gingen met 25% korting de deur uit. Vrijdagavond waren we nog niet direct overtuigd, alles werd op t gemak besproken met de nodige pinten in 't cafe en een actieplan ontsproot zowaar aan ons brein. We moesten eerst zien wat de aanbiedingen in de andere winkels in de buurt waren, doch we moesten ook zaterdagochtend om 10u terug in die winkel staan want als de overige winkels niet veel soeps waren moesten we er wel als eerste bij zijn opdat de kaas niet van ons brood zou gepikt worden. Gevolg tot half vier 's ochtends alle mogelijke websites van naburige fietsenmakers uitgepluisd, versnellingen, remmen, kader, prijzen in Amerika en Europa vergeleken. Voorlopige conclusie: "verdoeme die 25% korting maakt dat toch wel een vree interessante kans op ne mega goeie velo" Zaterdag om helf 9 alweer terug op om eerst toch nog twee andere fietsenmakers te verifieren. Eindconclusie: "nie zeveren gewoon kopen die handel! t Is een te schone aanbieding" Een testritje overtuigde ons al helemaal. Bon swat ik koop dus een Cannondale F600, Pascal een Cannondale F800. Voor de mountainbike geeks onder jullie meer specificaties vind je op: F600 -> http://www.cannondale.com/bikes/06/CUSA/model-6FS6.html en F800 -> http://www.cannondale.com/bikes/06/CUSA/model-6FS8.html En of het een goeie deal is! mijn fiets stond geprijsd aan 1200$ daar ging dus 25% af dan koste hij nog 900$ breng daarbij de koers van de euro (1€ = 1,26$) in rekening en ik betaal werkelijk 714€ voor een fiets die in Belgie 1650€ kost. Als ge't mij vraagt een goeie aankoop waar ik hier nog veel plezier aan zal hebben. Althans dat dacht ik vorige zaterdag nog......

1 Comments:

At dinsdag, 01 augustus, 2006, Anonymous Anoniem said...

'k zienetal gebeure as ge trug nor hois (= den belgique) komt... fits in d'andbagaazj onder 't zetelke in de vlieger...

 

Een reactie posten

<< Home