/* niet zoeken door zoekengines gestopt*/ /**/ /**/ Andy-Inc: Home sweet home

16 juni, 2006

Home sweet home

Hebben de Amerikanen me stil gekregen? Zit ik ondertussen vast in Guantanamo bay? Ben ik doodziek? Is de inspiratie op? Vierwerf fout. Ik zat gewoon in Belgie zoals de meesten onder jullie wel weten. N kort relaas over n blitzbezoek.

26 mei terug voet aan grond in een miezerig Belgie, ik los de amerikaanse collega af die samen met z'n vrouw 2 weken lang in m'n appartementje gewoond heeft terwijl ze op bezoek waren in Belgie. Raar om in mijn frigo diepvrieskroketten en diepvriesfrieten te vinden terwijl ik helemaal geen friteuse heb, de vuilbak stak vol lege colablikjes...
De dag erna op voorbereidingsweekend voor onze trophy, rondhossen in de bossen tot een kot in de nacht, alles uittesten,... Zit da wel goe ineen? Kanda? Klopta? Nog maar een kleine week voor D-day en er moet miljaar nog veel gebeuren als dat allemaal maar goe komt.... 's Zondags mee ne serieuze jetlag, amper n paar uur slaap en nog stijf van de 30km wandelen op zaterdag n toerke van 20km gaan lopen in 't brusselse, 'k had blijkbaar nie alleen dat idee zo'n 25.000 anderen deden hetzelfde. Doodmoe aangekomen maar toch nog n tijd van 1u45 gelopen.
De volgende dagen even de kop laten zien op 't werk, kwestie dat ook zij weten dat ik terug ben, voor de rest is het een en al trophy voorbereiding dat de klok slaagt. Vrijdag 2 juni 't is zover, 't spel zit op de wagen, we zijn vertrokken de trophy 2006 gaat van start, 16 teams van 4 werpen zich in de strijd, en hoe! Een stadspel in Leuven en een dropping staan op het programma voor vrijdag, geschatte einde van de activiteiten 2 a 2u30 in de morgen. Reele einde 4u30, het stadspel was iets uitgelopen..... :-) Om 7u staat iedereen gezwind terug op, n paar geeuwen, ogen die maar half open staan, de koffie vloeit rijkelijk maar gelukkig geen litanie van klachten aan het adres van de organisatie OEF! 't Weer zit mee en iedereen gaat voor de volle 100% op in de opdrachten die ze op zaterdag in team afleggen bibberhindernis, memento, hoogteparcours, pamperpaal, kaper-vier-op-een-rij, bier proeven, vuur maken, rolstoelrace.... geen opgave is te zwaar. Elk jaar opnieuw verschiet ik van wat n mens al niet doet als hij wordt opgejut door z'n team en de competitie. Dees jaar is zowat iedereen het vieze vuile bruine water van de Dijle overgezwommen terwijl het eigenlijk de bedoeling was dat ze een vlot bouwden. Zwemmen gaat vlugger, levert n beter klassement op dus langer moet daar blijkbaar niet over nagedacht worden... De fuif was poverkes maar wat zou je willen na 2 dagen volle actie en voor de meesten amper 2u slaap. Het geheel wordt afgesloten met een massa groepspel en een mega BBQ op zondag. 't Was goe, iedereen heeft zich goed geamuseerd er waren zelfs enkele complimenten aan het adres van de organisatie!! (glunder, glunder,...)
Voor de rest van de tijd wordt er hoofdzakelijk genoten van het zalige weer in Belgie, piknik op de pelouse van linkeroever of langs de schelde op rechteroever en de lekkere pintjes. Merci aan iedereen om me dagelijks uit te laten op een of ander Belgisch terras, 't heeft deugd gedaan!
Plots blijkt dat ik alweer veel vroeger dan verwacht terug naar Amerika mag. Nog een jobke van 1 dag in Duitsland, de laatste terraskes en op 15 juni zit ik alweer op 't vliegtuig richting uncle sam. Dit keer in 't gezelschap van Joep een collega die vanaf nu mee wordt ingeschakeld in het project en voornamelijk de on-site installatie zal doen bij de klant... Hij wordt ook m'n roommate in 't appartementje.