/* niet zoeken door zoekengines gestopt*/ /**/ /**/ Andy-Inc: Het wedervaren van een STOEM KIEKEN in Amerika

05 juli, 2006

Het wedervaren van een STOEM KIEKEN in Amerika

Voor alle duidelijkheid alle referenties naar STOEM KIEKEN zijn van toepassing op mezelf, moi, ikke, ich, I,... yours truly dus.
Normalerwijze had ik op het moment dat ik dit schrijf ergens boven de atlantische oceaan moeten zweven en rustig naar een filmke moeten zien op het kleine teeveeke in de stoel voor mij op 't vliegtuig. Niets daarvan echter! U raadt het al dees STOEM KIEKEN is er nog maar eens in geslaagd een vliegtuig te missen. Alles bij elkaar de 3e keer al ondertussen, ja ja I know en dat als reisbegeleider, shame on me!! ;-))
Hoe dat komt? awel dat komt zo....
Ik heb een elektronisch ticket voor de vlucht. Dat krijgen wij via e-mail doorgestuurd van de secretaresse die de boekingen doet, maw in mijn mailbox steken een aantal mails met vluchtinformatie. Telkens als ik 't vliegtuig neem print ik die mail uit voor de check in op de luchthaven. Zo ook deze keer, wat ik echter niet doorhad is dat ik niet de mail had afgedrukt voor de vlucht van vandaag maar wel die waarmee ik een paar weken geleden terug naar Belgie kwam. Dat is perfect dezelfde reisroute maar deze keer een ander vertrekuur.... Ik was ervan overtuigd dat ik om 13u vertrok, ik dus om 10u vanmorgen klaar om richting luchthaven te vertrekken, ik check nog een laatste keer de mail in m'n mailbox en wat merk ik? Mijn vlucht vertrekt niet om 13u maar wel om 10u40! 'k moest er niet aan denken om nog naar de luchthaven te racen das een rit van 45 minuten.
Dan maar naar Continental airlines gebeld om te melden dat ik niet tijdig op de luchthaven geraak en of ik niet meekan met een latere vlucht (ik doe 2 binnenlandse vluchten alvorens 's avonds de intercontinentale vlucht te nemen) Best wel een stressvolle telefoon. Op een gegeven moment vraagt die mevrouw aan mij "Sir are you doing something? Because someone is cancelling all your flights on the computer". Ikke totaal uit de lucht gevallen "euhm no..." Ondertussen hadden ze in Grand Rapids (mijn vertrekpunt) natuurlijk gemerkt dat ik niet was komen opdagen, dat geregistreerd als een 'no show' in de computer en al mijn vluchtgegevens gewist. Omboeken is nu ineens nimmer zo simpel want volgens 't reglement ben ik niet reglementair komen opdagen. Over naar de supervisor bij Continental Airlines... Ik had een ticket dat mits betalen van een toeslag van 250$ wijzigingen toestaat, na een beetje doornemen van de opties was de supervisor bereid om mijn ticket voor die 250$ alsnog om te boeken naar morgen. 'k Moest dus gelukkig geen nieuw ticket kopen iets wat vlotjes 1000$ zou gekost hebben. In the end vond onze projectleider die 250$ nog niet zo erg want door het missen van dat vliegtuig kon ik nog wel op een belangrijke meeting aanwezig zijn.
Eind goed al goed dus. 'k Ga morgen supervroeg opstaan om zeker op tijd op de luchthaven te staan. :-)

Die supervisor bij Continental was eigenlijk nog wel een coole madam, nadat alle formaliteiten voor het ticket geregeld waren heb ik daar nog n kwartier mee aan den telefoon gehangen. Blijkbaar had zij een tijdje gestudeerd in Brussel, zelf was ze afkomstig van Florida en ze vond het Belgische weer zaaaalig (komt da tegen) omdat het in Florida blijkbaar alleen maar drukkend warm kan zijn. Ook raar vond ze onze overdekte 50m zwembaden waar het water naar haar aanvoelen ijskoud was :-))

3 Comments:

At donderdag, 06 juli, 2006, Anonymous Anoniem said...

Stoem kieken!
...en voor 't goei weer moet'ook ni komen... 't is ier veel te warm!

 
At donderdag, 06 juli, 2006, Anonymous Anoniem said...

allez, dan gaat hij toch nog van de grond geraken, al is het dan met een supervisor :)

 
At maandag, 31 juli, 2006, Anonymous Anoniem said...

dat kan de besten overkomen, Andy, ook de besten ...

 

Een reactie posten

<< Home